Ateizm, lista lektur

Ostatnio postanowiłem przeczytać głośną jakiś czas temu książkę Richarda Dawkinsa "Bóg urojony". Na razie nie chcę się o niej wypowiadać, gdyż jestem w trakcie lektury. Jak skończę, to być może zamieszczę tu swoją recenzję tej publikacji. 
Jako, że uważam się za nieźle obytego z tematem ateizmu, postanowiłem sporządzić listę lektur obowiązkowych dla każdego, kogo interesuje ta tematyka. Autorami tych książek są ateiści, którzy explicite wyrazili w danym dziele swój ateizm, oraz przedstawili argumenty na rzecz nieistnienia Boga.

1. Richard Dawkins "Bóg urojony"
2. Daniel C. Dennett "Odczarowanie"
3. Ludwik Feuerbach "O istocie Chrześcijaństwa"
4. Ludwik Feuerbach "Wykłady o istocie religii"
5. Nicolai Hartmann "Ethics" T.III
6. Fryderyk Nietzsche "Antychryst"
7. F. Nietzsche "Jutrzenka"
8. F. Nietzsche "Ludzkie arcyludzkie"
9. F. "Nietzsche "Niewczesne rozważania"
10. F. Nietzsche "Poza dobrem i złem". 
11. F. Nietzsche "Tako rzecze Zaratustra"
12. F. Nietzsche "Wiedza radosna"
13.F. Nietzsche "Wola mocy"
14. F. Nietzsche "Z genealogii moralności"
15. F. Nietzsche "Zmierzch bożyszcz"
16. Jean Paul Sartre "Byt i nicość"
17. J. P. Sartre "Egzystencjalizm jest humanizmem"
18. J. P. Sartre "Słowa"
19. Bertrand Russel "Portety z pamięci. Wartość wolnej myśli."


Postaram na bieżąco uzupełniać tę listę. Nie pojawiły się tu pozycje z okresu Oświecenia Francuskiego, czy w ogóle z historii filozofii przed-heglowskiej, a to dlatego, że nigdy się tym nie zajmowałem (wiem skąd inąd że Moreira czytywał oświeceniowców francuskich, więc może mnie tu wspomoże). Może z czasem to uzupełnię o brakujących autorów. Brakuje tu również innych książek Dawkinsa, ale to dlatego że ich po prostu nie czytałem.